Tuinineendag.nl
Kent u dat ook? Je hebt een idee dat vraagt om succes en je bruist van het enthousiasme om dit werkelijkheid te maken. Johannes Schilstra van HEGO uit Hommerts overkwam hetzelfde. Hij bedacht een formule waarmee snel en gemakkelijk een nieuwe voortuin kan worden besteld. Een fantastisch idee dat precies inspeelt op het huidige koopgedrag van de consument. Want zeg nou eerlijk… wie koopt er tegenwoordig niet via internet of gaat eerst het web op voor informatie. De verkoop van een nieuwe voortuin via het internet, zonder dat het persoonlijke contact en advies verdwijnt, lijkt dan ook een gat in de markt. Maar hoe doe je dit marketingtechnisch?
Hier komen wij in beeld. We hebben geadviseerd, de formule een gezicht gegeven door het bedenken van de naam tuinineendag.nl, de huisstijl uitgewerkt en de nodige acties verricht. Dit alles binnen een vrij kort tijdsbestek. Want het eerste aandachts-/persmoment tijdens Huis & Tuin 2013 in Leeuwarden hijgde al in onze nek. Hier is de formule voor het eerst gepresenteerd, middels het werkelijk aanleggen van de 4 standaard tuinontwerpen. Dit moest natuurlijk zo echt mogelijk lijken en het liefst in een ‘echte’ setting gebeuren. Dus voor een woning. Maar hoe doe je dit op een beurs?
Vier levensgrote gevels metselen is misschien wat overdreven. Het printen van levensgrote foto’s van gevels wordt vaak niet mooi scherp. Maar gevels uitgewerkt in 3D wel! Daar lag een schone taak voor Invite. Onze 3D-er Ad Grainger heeft 4 gevels van woningen uitgewerkt in 3D welke zijn geprint op doek. De doeken zijn in de beurshal opgehangen en hiervoor zijn de tuinen aangelegd. Net echt! Het zag er dan ook prachtig uit. Met als resultaat vele enthousiaste bezoekers en veel persaandacht. Missie volbracht! Laat die sneeuwbal maar rollen…
Om de bal nog een extra zetje te geven is een folder ontwikkeld en een website gebouwd waar geïnteresseerden gemakkelijk hun prijs kunnen berekenen op basis van het aantal m2’s. En ook de social media wordt actiematig ingezet voor een nog groter en directer bereik van de doelgroep.
Kijk ook op: tuinineendag.nl