/ de vraag
Communicatiethematiek ontwikkelen met een eigen identiteit én met een knipoog naar de look en feel van de gebiedspromotie van Het Hogekwartier. De appartementen verschillen erg in afmeting, ligging, opties en prijs. En dat leverde direct een uitdaging op: al deze verschillende opties duidelijk en overzichtelijk in kaart te brengen. Qua naamgeving moesten we ons conformeren aan de straatnamen met een verwijzing naar vogels.
/ onze aanpak
Soms valt alles gewoon op zijn plek. Het uitzicht, de locatie en de wijk. De vogelnaam was dus juist een inspiratie op de woonbeleving. Zo werd er gekozen voor de naam de Rondine, Italiaans voor zwaluw. Zwaluwen brengen geluk, daar waar een zwaluw zijn nest bouwt, zal voorspoed heersen. Een prachtige metafoor voor het wonen in deze appartementen. Communicatie op grote hoogte dus!
/ dit hebben we gerealiseerd
- Communicatiestrategie.
- De huisstijl aan de hand van de bestaande stijl van het Hogekwartier.
- Concept.
- Mediamiddelenmix.
- De naam ‘De Rondine’ Italiaans voor zwaluw. Zwaluwen brengen geluk, daar waar een zwaluw zijn nest bouwt, zal voorspoed heersen. Een prachtige metafoor voor het wonen in deze appartementen. Communicatie op grote hoogte dus!
- Interactieve website waarbij je iedere etage kunt selecteren en kunt bekijken.
- Virtuele tour door een aantal prachtige appartementen. De bezoeker kan met de muis (of vingers) door de tour navigeren. Indrukwekkend!
- Facebook advertising.